woensdag 19 november 2014

Op een woensdag middag


Op een woensdagmiddag ....tja, dan zoek ik tervergeefs naar mijn schaar.
Mijn goede naaischaar.....
Als de dood ben ik dat er een kind papier mee zit te knippen.
Gelukkig was dat niet zo,
uiteindelijk ligt zo'n schaar altijd vlak bij.
( deze keer onder mijn dikke billen) 
Het was een memorabele middag.
Mijn lieve kleine meisje wilde erg graag
ook naaien...o wat een feest.
We knipte een hartje uit, ze wilde ook een lintje.....
Helemaal schattig, en wat een gezelligheid.
Er moest wel 10 keer een naald en draad vervangen 
worden , maar ach wie telt.
Het werd een hartje voor oma, 
die ook nog even langs kwam.
Maar toen het vanmiddag af was....
toen wilde ze het hartje zelf houden....o wat kan ik van zoiets genieten. 
Ik naaide een aantal vrolijke linten op een oranje lap vilt.
De achterkant laat zien dat dat nogal wat lijntje zijn.
En daar rolde een vrolijk bont hart uit, dat naar een 
speciale plek toe gaat. Wie weet vertel ik je daar nog wel eens over.

En als de middag nog afgesloten wordt met
zelfgebakken pepernoten ( waar ook een verdwaalde 
zelfgemaakt pepernoten drolletje tussen zit....) 
nou, dan is die middag TOP.

Ik praat maar niet over de afwas en de chaos 
en de misselijke kinderen die al die 
pepernoten wegwerkten, half gaar enzo...
dat vertel ik niet.

6 opmerkingen:

  1. Heel gezellig!! Hier heeft de hele middag de naaimachine op tafel gestaan en met twee dochters zakjes genaaid voor de adventsslinger. Nu ook nog even alles opruimen!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, heerlijk. En die troep ach die ben je zo vergeten, maar de gezelligheid van zo'n middag is goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gewoon genieten zo'n woensdagmiddag. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch, zulke dingen deed mijn moeder ook altijd met ons. Kostbare herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n middag, om te koesteren!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, vroeger vonden wij het deeg van de koekjes ook al zo lekker!
    Leuk hartje hebben jullie gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen