woensdag 18 juli 2018

Zoet ijs in de vakantie

Vlak voor de vakantie had Elisabeth nog een kinderfeestje.....
Dat was een spectakel.....
Ik maakte een vakantie pakketje voor de jarige , 
en naast pennetjes en schriftjes en andere dingen zaten 
deze er ook in. Twee meisjes, twee vruchtjes....

Natuurlijk bedankte ik de juffen dit jaar met een 
zelfgemaakte tas. Iets waar ik elke keer weer over 
twijfel.....er liggen nu voor 2 euro tassen bij de Hema
die ook erg leuk zijn , waarom zou ik al dat naai werk doen?
Maar goed, die discussie voer ik elk jaar in mijn hoofd.
De lieve, hardwerkende juffen zijn dus ook bedankt....

En toen had ik in die  laatste dagen opeens nog een 
moment voor mezelf....een lunch date met mij.
Ik was weer aan de cola....na lang gestopt te zijn 
was ik toch weer voor de bijl gegaan.
Broodjes met verse pesto , en dan een serie afkijken.
Ik ben helemaal wild van Suits, advocaten toestanden.
Dit was voor mij een perfect begin van de drukke vakantie tijd.

De meeste mensen zien altijd uit naar de vakantie.
Ik ook hoor, lekker zonder wekker leven.
Maar de hele dag op pad met die apen van mij, 
of dat gehang en geruzie......en die verschillende wensen...
daar moet ik altijd even in komen.

En ik ben van mezelf best een beetje chaotisch, 
en dan de kids die daarover heen overal iets doen....
Daar moet ik altijd even mijn weg in vinden.

Gelukkig gaan we ook drie weken naar de camping
en daar is allllllles goed.

Hier zie je mij een gezond soepje koken voor de
kinderen, vegetarisch nog wel.
Daar doe ik af en toe een gooi naar, maar dat zou meer kunnen.
Vegetarisch koken kost bij mij veel denkstof, 
terwijl ik mijn hand niet omdraai voor een lasagne of zo.

Ik maakte dit soepje, want ik wist wat het toetje zou zijn....
Kijk even mee naar de FREAK SHAKE.

JAAAAA een FREAK SHAKE.

Een soort milk shake , met daarop een donut
met allerlei lekkers....
Mini mashmallows, oreo, zure matten, snoepjes.
Zoonlief hierboven had een vriend te logeren 
en zo had hij bedacht ...dat zou de vakantie wel 
in kunnen luiden....

IJS in de blender met melk
Of de yoghurt variant met ijs en fruit ( lekkerder )
En dan een soort totale zoete bom erboven op.
Andere zoon belde ook nog een vriendje...
ik leek wel een ijswinkeltje....

En daarna heb ik ze meer dan uur buiten laten rennen.....
Hoe zou dat nou komen?

Fijne vakantie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten