zondag 31 januari 2016

De deken en meer

Afgelopen woensdagmiddag heb ik een hele middag
zitten naaien met een vriendin. Ze zit goed verstopt achter
haar machine....zij maakte een vlaggenlijn, 
en ik maakte mijn deken aan elkaar.

Het was een weekje waarin weer heel veel gebeurde.
De oogarts was tevreden over het oogsticker plakken.

En dezelfde dame probeerde ook de deken
uit, in haar verkleed balletkleren. Ze draagt de hele dag 
haar tutu. 

De deken match ook de bloemetjes op
de tafel, die ik van een lief nichtje kreeg.

En als je dan zo bezig bent met de deken....
dan halen ze gelijk hun eigen dekens van
boven en spelen ze rupsje of pannenkoek,
of nog meer dwaze spelletjes.

De deken ben ik nu met de hand aan de 
onderlaag aan het naaien.
Er zit een 3 euro dekbed van de Ikea tussen, 
en dan een laag zacht flanel....
ohhh wat een heerlijkheid om over je benen te 
hebben terwijl je het door steekt.

En gisteren was mijn vader jarig.
Hij kreeg een jaarabonnement Donald Duck van ons.
Gillen toch he, 68 worden en dan dat als kado.
Ik maakte de kaart die we erbij gaven.

2 opmerkingen: