vrijdag 26 augustus 2016

De 7 dingen die ik leerde deze zomer


Het was een aangename , geweldig leuke , vrolijke vakantie. 
Met 3 gezinnen, mijn ouders, mijn zus en haar club en wij.
Dit is wat ik onthouden heb...dit is wat ik leerde:



1     Je kan niet genoeg lachen.....

Wat kan het toch lachen zijn , met elkaar.....
De afwas was elke dag een giller.... Wat kan je genieten van alle onzin...zoals het constant
jatten van het zout , alluminiumpapier en een flipper....mijn zwager beweert bij hoog en laag dat ik die pannenkoeken flipper gejat had....dus hij kreeg een flipper terug....een gouden.


Mijn zusje die hier,  tussen mijn tenen de verpakking van chocola probeert 
op te ruimen. Het zijn die dingen die blijven hangen.
Met tranen in je ogen en met buikpijn van het lachen 
naar bed gaan...mensen ..hoe goed heb je t dan?

2 Mijn  kinderen kunnen nog zulke draken zijn op vakantie, maar ik ben en blijf gek op ze.

Goed om af en toe bij stil te staan...maar wat ben ik toch gek op ze....( ook al werd ik wel eens gek van ze)


3 Het is zo lekker om zomaar een dutje te doen.

Zonder het te plannen ben ik zo maar fan geworden van een dutje. Ik ben er niet zo van, het lukt vaak niet om even in te dutten...maar deze vakantie heb ik zeker 5 tukkies gedaan...dat smaakt naar meer.


4 Ik ben gek op boeken van de Cowboy tijd

Helaas is het boek al naar de bieb en had ik geen foto, maar ik zat zelf ook helemaal op een huifkar in het Wilde Westen. Daarnaast heb ik ook nog Bevrijdende Liefde van F. Rivers gelezen, al voor de zoveelste keer....was ook in het Wilde Westen...maar vooral mooi om de andere boodschap.

5 Een mens kan best zonder wifi, maar de wereld blijft in puin

Het was een beetje een wifi arme vakantie. Heus zat ik er wel eens op, zelfs nog teveel volgens 
sommigen, maar ik vond het minderen prima gaan. Maar wat zijn de foto's op Instagram leuk om te bekijken, Ik zie het als een groot tijdschrift...Als je bij mij op IG wilt kijken , kun je me vinden als vanreneetje. Het was ook beangstigend om te merken dat het leed in de wereld , onverminderd doorgaat. Ergens hoop je dat het stilletjes is in de zomer, maar niets is minder waar. Ik heb me bewust een beetje willen afsluiten voor al het verdriet , maar eenmaal thuis is er in alle volheid weer pijn en ellende te lezen en te volgen. Ben ik de enige die zich machteloos voelt ? Die weet dat God er is, en dat Hij regeert maar dat het toch machteloos lijkt.

6 De vakantie is niet af zonder een ijsje. 
Het liefst elke dag, het liefst groot, het liefst softijs.
Ik ben zelfs zo suf dat ik er spikkeltjes op wil. Wat is jouw favoriet?

7 Terug op je eigen plek is zo heerlijk
Ik besefte toen ik weer thuis was, dat ik ook een heerlijke eigen plek heb. Bv in de kerk zaten we,  op de zondag toen we eenmaal thuis waren. Ik zat daar weer met mijn grote zoon van 11 tegen mij aan...ons bijna enige knuffelmoment wat we samen hebben...en ik dacht ooohhh ja, dat doen wij altijd, dit is zo waardevol.  En zo waren er nog meer van dat soort momenten...Heerlijk weer thuis.
En met deze laatste plaatjes ben ik dan aan t eind..
Wat een vakantie.



2 opmerkingen:

  1. Heerlijk even alles anders, dingen loslaten of even niet bijhouden, heel veel lachen, samen met de hele familie in peace en vree. Juist na die fijne vakantie geniet je ook weer echt van de kleine dingen thuis.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen