maandag 17 september 2018

Workshop Handletteren

Het workshop seizoen is weer begonnen! WAUW.

Dus ik ben blij, want het is een voorrecht om elke keer 
weer op bijzondere plekken te komen en leuke mensen
te ontmoeten om hen wat nieuws aan te leren.

Deze eerste twee workshops in Amsterdam waren weer 
precies zo fijn als het elke keer is.

Ik was te gast bij Hospice Kuria
Daar werden alle vrijwilligers in het zonnetje gezet.

Speciaal voor hen had ik deze tekst hier boven gemaakt.

Net als de tekst op de flap over:

Vrijwilligers zijn het hart van de samenleving.

Tussen alles door vertelden zij over het 
werk in dit huis, waar 10 mensen  kunnen verblijven.
En over het buddy werk.


Deze tekst:  " kunnen horen zonder oren "
is een tekst die iemand tijdens de workshop handletterde .

Dat past dus heel erg bij het ondersteunend werk
wat de vrijwilligers doen bij de mensen die in de laatste fase 
van hun leven zijn.


De vrijwilligers werden na de workshops 
verwend met nog een buffet en een concert, 
dus het was een feestelijke dag voor hen.


Het was echt een genoegen om bij de mensen 
van Kuria te gast te zijn. En een kijkje te krijgen in 
het bijzondere werk wat zij doen.

Ze zoeken nog vrijwilligers. Er zijn heel veel mogelijkheden
om te dienen in dit huis. Qua tijd en qua taken.
Er komen vrijwilligers uit het hele land, 
dus je hoeft niet perse in de buurt te wonen.
Je kunt hier klikken op Kuria, voor meer informatie.

Ik nam afscheid en werd verwend door speciale Amsterdamse chocola , 
en ging met een warm hart voor al die vrijwilligers naar huis.
Jullie doen geweldig werk.


1 opmerking:

  1. Ook wij vonden het een feestje dat jij er bij was afgelopen zaterdag. En zoals gezegd mijn collega-coördinatoren en ik gaan graag in gesprek met aspirant-vrijwilligers. Netty de Haas, Coördinator Vrijwilligers hospice Kuria

    BeantwoordenVerwijderen