maandag 13 mei 2013

Lintjesregen

 Elk jaar, rond koninginnedag is er het uitdelen van de Lintjes. En thuis doen wij dat ook.
Ik heb medailles, "lintjes"voor de kinderen gemaakt , en die krijgen ze elk jaar....met een oorkonde.
 Op deze oorkonde, op het papieren lintje, geven we ze een compliment om iets wat erg goed is gegaan. Dat varieerd van leren zwemmen , tot leren delen, tot letters schrijven, of zoals bij Elisabeth....op hakken lopen.
 We doen het al 5 jaar en het is een leuke manier om positief gedrag van je kinderen in de aandacht te zetten.
 We maken ook elke keer een foto. Op termijn moet het een mooi tijdsdocument worden.
 En  zelf moeten ze om de "ceremonie"erg lachen....
En de papieren oorkondes worden steeds vrolijjker.

Ik heb hier een keer een workshop van gegeven....een workshop die een kijkje in ons familie leven geeft. Best heel persoonlijk. Ik ben ook wel eens nieuwsgierig wat jullie van zoiets vinden?

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het leuk. Stimuleert positief gedrag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk! En super om op die manier de kinderen positieve aandacht te geven, dat zou ik in de klas (ik ben juf) ook best eens op deze manier kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Jammer dat er dit jaar geen workshop was.

    Nanna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super!

    Jammer dat er dit jaar geen workshop was.

    Nanna

    BeantwoordenVerwijderen