zaterdag 29 juni 2013

Tegeltjes wijsheid

Voor het eerst stempels gemaakt vanuit echt linoleum.
 Drie verschillende soorten, en  als je elke stempel 4 keer stempelt , dan krijg je 
een Hollands tegeltje. En dat hebben we dus heel veel gedaan, mijn vriendin Annemies ,die het tafelkleed naaide, en ik . Koste wel behoorlijk wat tijd.
 Het is een heel Hollands tafelkleed geworden.

 Het is een afscheidskado van onze kerk aan onze dominee.
Iedereen mag er een spreuk inzetten en of hun naam.
Wel met een textiel stift.

Tegelwijsheden als Oost west , thuis best.
Maar dan leuker.
Ik heb Versacraft inkt gebruikt. En daarna de gestempelde stukken gestreken, 
waardoor het is gefixeerd. Hopelijk blijft het mooi in de was.


En nu heb ik allemaal ideeen in mijn hoofd , wat ik er nu verder mee kan gaan doen.
Met mooie kleine kado zakjes van stof. Met andere bv knalroze tegel stempels op witte stof ( natuurlijk voor meisjes...maar ook voor andere feestjes.) en dan wil ik er letters in stempellen.

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!! Ook leuk om bijvoorbeeld een kussentje van te maken! Deze ga ik onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow wat super mooi geworden uit linoleum!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk!! Mooi en bijzonder cadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! was vast een héél werk, maar het resultaat mag er echt wel wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi!(Jammer genoeg zijn wij hier ook bezig met het afscheid van onze dominee.) gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee! En je stempels zijn mooi, goed gelukt hoor! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat de dominee er heel blij mee zal zijn.....knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ik vind dit echt heel erg leuk! Goed bedacht zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een origineel afscheidskado. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen