donderdag 13 december 2018

Kerststal perikelen


Ik heb een prachtige handgemaakte kerststal.
En elk jaar , als die weer uit de doos komt dan 
worden we hier vrolijk.

We doen rondom de adventskalender 
namelijk het zoek spel van deze kerststal.
We bouwen de hele stal steeds een beetje verder uit.

De kaartjes met foto's ervan zitten bij de 
bijbelkaarten in de adventskalender.
En nog steeds is het zoeken elke avond...ze blijven het leuk vinden.
Warm koud en dat soort werk.

Hilarisch is het als je het verstopt waar 
niemand het kan vinden.

Nou ja, onze zeer geliefde kerststal dus.
Een trouwcadeau van mijn trouwste bloglezer en 
lieve tante Henriette.


Na 16 jaar begint het echter een beetje te rammelen,
allemaal losse draadjes, allemaal kapotte lijfjes.
Dus ik ging als een echte poppendokter aan de slag en maakte 
de lijfjes weer dicht, deed er een paar andere gekleurde jasjes bij.
Ik had geen goud draad, maar omdat dat hoorde haakte ik met 
mijn laatste bolletje goudkleurige wol een randje....
Het geheel is echt wel anders, maar ook wel
weer super schattig.

Maria en Jozef en de herders zijn ook nog aan de beurt....
Ik rommel naast de kerstboom nog een beetje verder.

Ps er reageert steeds een heel lief iemand met anoniem
ik ben benieuwd wie je bent...zet je je naam onder je berichtje?

1 opmerking:

  1. Het gaat er prachtig uitzien, Renee.
    Bij mij zijn het vooral de beesten die zeer gehavend zijn.
    Maar de nieuwe look van de koningen is ze verfrissnd��.
    Liefs, t.Henriette

    BeantwoordenVerwijderen