dinsdag 20 januari 2015

DIY lampje LENNIE FLENNERIE

Op deze plek had ik al verteld dat ik in het 
Lennie Flennerie Demo Team zit.

En we mogen met het nieuwe materiaal van Lennie Flennerie
allemaal leuke dingen maken.

Ik probeerde het Color Pad uit, en de Iron on. Daarna ook nog de Stick on.
Het eerste , de Color Pad, is een soort vilt wat aan beide kanten plakt.
Het tweede, is een Iron on, een strijk folie.
De Stick on is een soort dubbelzijdig tape.
En ik maakte dus een lampje.

Doe je mee? Een lampje versieren?
Je hebt nodig:
Een lamp
stof
Color Pad
Iron on
Stick on
Geprinte letters
Lint of baisband.

Ik heb de letters uitgeprint.
Daarna uitgeknipt.
En in spiegelbeeld op de Iron on gelegd.


Ik heb het op rode stof gelegd, in mijn geval fleece.
En daarna de eerste laag eraf gehaald en met bakpapier het vastgestreken.

Met de Color Pad maakte ik , via stroken, de stof vast.
Het is een soort dubbelzijdig tape....maar dan wel dik.

Daarna de stof er netjes om gespannen. En een beetje bijgeknipt.

Toen het bais band gepakt , en daar de Stick on opgedaan.

Daarmee maakte ik het wel netjes, vooral aan de onderkant.

En toen de letters erop.
Die moest ik nog strijken.....en dat ging niet goed.
Het glas kon de hitte niet aan...en barste dus.....

Het is super jammer, want het gehele lampje bevalt me erg.
En het is ook jammer dat dit kringloop Ikea lampje niet meer gemaakt wordt.

Maar ik heb een nieuw en vergelijkbaar lampje bij de Ikea gevonden....dus wordt vervolgt.

Wil je nou ook dit nieuwe materiaal uitproberen?
Het ligt nog niet in de winkel maar er is al wel een GIVE AWAY

Morgen weer een nieuwer lampje...

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het een super lamp, jammer dat het glas gebroken is, ik ben benieuwd naar je LF-lamp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh volgens mij had ik dat gemist (of alweer vergeten ;)) dat je bij het Lennie Flennerie testteam zit, super voor je! Dat lijkt me ook echt wel wat voor jou, je bent heel creatief!
    Leuk ook deze diy, ik neem aan dat je een volgende keer de letters eerst op de stof zult strijken en daarna de stof met de stick on erop plakt. Het eindresultaat ziet er niet minder mooi mee uit hoor!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi zeg! Jammer dat mijn kinderen langere naam hebben dat het niet mogelijk is om het op de lamp te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen