woensdag 21 januari 2015

KVARNA DIY Lampje met Lennie Flennerie

Het tweede lampje , dit keer een lampje wat nog wel te koop is bij de Ikea.
Wat heb je nodig?

KVARNA lamp van Ikea ( 4,95)
Stof
Lint
Color Pad van Lennie Flennerie
Stick on van Lennie Flennerie
schaar
papier
Van het Color Pad knip je stroken , die je bovenaan en onderaan
de lamp vastplakt.
Dan knip je een "verrassing "uit.
Ik haalde dit meisje van Pinterest.
Een bellenblazend dametje....
Dat tekende ik over op de Color Pad.
En ik liet er de bovenste laag op zitten.
Dus het plakte wel op de lamp, maar niet op de stof.

Ik knipte ook kleine bellen uit, maar de allerkleinste belletjes 
die tekende ik met grijs potlood erop.
Dan plak je de stof om de lamp.
De plakstrips ( Color Pad) zorgen dat het netjes en strak zit.
Achterop blijft natuurlijk wel een naad van de stof te zien....maar
dat is op de achterkant.

Toen maakte ik het af met een mooi lintje.
Ook uit de collectie van Lennie Flennerie.
Ik deed dat met strookjes Stick On.


En dan zie je overdag een gezellig stofje en een gewoon kokertje.
En dan 's avonds een dromerig meisjeslampje.

Dit idee, om een lampje te "bekleden"is niet origineel .
Als je bij Google lampje Ikea intoetst, of KVARNA DIY intoetst ...dan vind je 
meerdere ideeetjes....leuk voor de inspiratie.


8 opmerkingen:

  1. Oh dat is pas een leuke verrassing. Daar zullen kleine meisje(s) in je huis vast blij mee zijn. Het ziet er weer allemaal super uit! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh Renee wat is het mooi geworden!
    Ik heb dit idee een tijdje terug voor Moodkids.nl gemaakt met een bossfeertje en ik heb het lampje nog regelmatig aan. Degene die van jou lamp mag genieten zal helemaal gelukkig zijn.
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk idee! Jammer dat het lampje van Siem brak.
    Het meisjeslampje vind ik super vooral met de verrassing als het lampje aangaat.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk lampje! Balen van dat andere lampje zeg (al ziet ook dat lampje er super leuk uit...)! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw mooi geworden zeg. Ik heb met Sinterklaas ook een silhouette lamp gemaakt en het is leuk om te doen. Ik vind deze van jou ook heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een leuke, originele lamp zo met het verborgen meisje. Dank je voor de duidelijke uitleg om zelf ook een mooi lampje te kunnen maken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen