woensdag 28 januari 2015

Kroontje maken

Hier  is weer een project met Lennie Flennerie materiaal.

We gaan een kroontje maken .

En dan bedoel ik een echt 3D kroontje voor op een diadeem.

Wat heb je nodig:
Een diadeem( haarband) Ik vond ze zonder tandjes bij de V&D.
Schaar
Stof
Color Pad van Lennie Flennerie

Ik teken de buitenste rand op het Color Pad.
En ik teken een binnen ster.

Ik plak de Color Pad op de stof.


En ook op de achterkant doe ik stof.

Ik maak voor de binnenkant van het kroontje een soort ster.
Zodat het kroontje steviger wordt en daar komt, 
in de twee streepjes, de diadeem door.

Aan de zijkanten laat je het plakkende Color Pad een beetje
over het andere randje vallen. En zo blijft die vast zitten.

De praktijk wees uit dat ik het sterretje voor de onderkant/binnenkant wel bij moest knippen/.

Gelukkig had ik pas op het allerlaatst aan de onderkant de stof geplakt....
Om nou te zeggen dat de onderkant heel netjes is geworden....
Ach..dit meisje is er niet minder blij om.

We gaan het misschien nog een keer samen oppimpen.
Dat kan met van die glitter steentjes van de Action of de Zeeman.
Maar zo simpel en eenvoudig vinden wij beiden het ook al mooi.


6 opmerkingen:

  1. Oooh, wat een leuk idee! Geweldig! Het is gewoon jammer dat ik de spullen niet bij me heb, want ik krijg er alweer zo'n zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een prachtig kroontje is dit geworden! En die andere natuurlijk ook ;). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg!! Echt een kroontje voor een lief meisje! Erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! en wat een schatje van een dochter heb je!

    BeantwoordenVerwijderen