zondag 4 januari 2015

Kerstvakantie project AF

Ik probeer elke kerstvakantie (trouwens veel vakanties)
een flink project op te pakken.
Deze deken zat al heel lang in mijn hoofd.

Ik heb de lapjes bij Pipoos gekocht.
Twee pakjes in de uitverkoop.
Dan nog wat lapjes erbij geknipt...
ach misschien heb je het al eerder gelezen.

En dan een flanellen overtrek van de Zeeman ( wel eerst wassen..
ze krimpen nogal)
Ik ben uiteindelijk voor een mint groene rand gegaan.
MET sterren , dat past bij dit kerstproject.

De hele lap heb ik op elk hoekje een paar steekjes
gegeven, een drama klus...maar wel te doen.
Gewoon 's avonds op de grote eetkamer tafel.

En toen de rand weer met de machine vastgemaakt.
Maar de laatste overslag , naar de achterkant heb ik toch weer met 
de hand gedaan. 
Lekker onder de deken , terwijl de TV aanstond.
Dit is allemaal tijdens de nieuwste James Bond film gedaan. 
Deze foto doet de kleuren geen recht, maar hij is mooi.
En vooral lekker warm en zacht....

Op naar nieuwe projecten in het nieuwe jaar.....

9 opmerkingen:

  1. Dat ziet er weer toppie uit! Ik vind jouw projecten zo leuk. X linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow heerlijk zo'n mooie lappendeken voor erbij. Oh het wordt tijd dat ik ook weer aan de slag ga met een lappendeken maken...heb er nog een aantal in de planning staan. Ik vind het zo heerlijk om te doen.
    Leuk dat je me op Pinterest gevonden had en een berichtje bij mijn kanten kleedjes jurk achterliet. Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig. De kleuren zijn ook heel mooi. Veel plezier ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hè, als je zo'n project in de vakantie maakt. Dan hoort het ook echt bij de gezellige kerstdagen. Mooie kleuren. Is je dochter alweer een beetje opgeknapt? groetjes, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, jouw project is klaar!! Ik ben nog even bezig... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wow, Renee, wat ben jij toch altijd hard bezig. Waar haal je de tijd vandaan??
    De deken ziet er weer prachtig uit. Heerlijk die zachte kleurtjes. Hou ik erg van.
    Groetjes, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Ik weet niet of ik daar genoeg geduld voor heb.

    BeantwoordenVerwijderen