zaterdag 28 maart 2015

Nog een jurkje

Hier een meisje wat eigenlijk niet op de foto wilde.
Maar dan zie je wel de print van het stofje goed.

De stof lag er al maanden....was ook aan de dure kant.
Maar ik heb dan in mijn hoofd , dat ik makkelijke jurkjes 
voor mijn meisje wil maken.

Ik vind niet zoveel jurkjes naar mijn smaak...
of ze zijn vreselijk duur....dus dan naai je toch wat.

Maar ik en patronen....ik krijg er buikpijn van.
De bekende roos omslagjurk , dat patroon lag al maanden 
naar me te staren....en het ging m gewoon niet worden.

Dus knipte ik deze pracht jurk van Jottem aan gort.
Dat stond haar zo mooi....Wat een zalig jurkje...
tweedehands gekocht en nog prachtig.

Graag had ik m nog een seizoen bij haar aangezien, 
maar de jurk is in de was verpest...opeens allemaal
bruine vlekken erop...geen idee.

En zo werd de jurk een patroon.
\
Het is een heel andere look dan zo'n zomerse bloemenjurk...
maar deze kan er wel mee door.

Fijn weekend allemaal






6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi stofje en wat staat het haar mooi!! Echt super gelukt!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een leuk jurkje gemaakt van een leuk stofje met een stralend meisje om hem te showen.
    Niet zo streng zijn tegen jezelf. Je maakt prachtige dingen. Dit jurkje laat het weer zien. Wel een slim idee om een patroon te maken van een jurkje dat zo leuk is. Dan weet je bijna zeker dat ook het nieuwe jurkje weer prima zit.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed gelukt, knap gemaakt, het staat haar superleuk :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Té leuk weer! Mooi modelletje mooie print. Wat loopt je dametje er gaaf bij. Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend knap dat je dit gewoon naar een bestaande jurk gemaakt hebt! Ik vind de stof erg mooi, staat haar ook zeker goed! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen