zondag 22 maart 2015

Zelfgemaakte cadeaux

Meer dan 20 jaar geleden moest ik op de pabo 
een opdracht HOUT doen.
Dat werd dit. Een sprookjes bed voor de prinses op de
erwt. Mijn moeder naaide alle matrasjes...want toen kon 
ik nog niks op naaigebied.

Het heeft al die tijd ergens gelegen en nu ze 5 werd ....
knapte ik het op. Dat hout moest een laagje verf...en ik 
timmerde er latjes tussen voor de stevigheid.
Het is een wankel bedje...misschien niet echt voor t  spelen.
Maar het is wel leuk geworden.
Wie weet neem ik het ook wel mee naar de kleuters van mijn klasje.

Ik maakte ook nog een soort schatten kist.
Een oude theedoos...daar sloopte ik de tussenschotjes uit.
En ik gaf dat doosje ook een lik verf. En een naamkaart erop...KLAAR.

Het is een kado geworden waarvan de verf nog niet eens helemaal droog was 
op haar verjaardag. Maar ach...planning is niet mijn sterkste kant...
en zij vond het leuk.

1 opmerking:

  1. Wat schattig: een echt bed voor een klein prinsesje op de erwt. Leuk voor de kleintjes om mee te spelen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen