maandag 14 maart 2016

Denken dat je alles kan

Ik vind van mezelf dat ik heel veel kan.
Als ik na een druk programma , in de avond  , mijn dag soms eens naloop, dan verbaas ik me, wat ik op een dag allemaal kan. Je kent het wel, naar school, boodschappen doen, het huishouden, tussendoor wat langsbrengen bij iemand, hier een kaartje schrijven, daar een zwemles....daar huiswerk overhoren, niks bijzonders maar wel veel.
Afgelopen dagen waren het van die volle dagen. Ik doe dan wel heel veel , maar er blijft ook heel veel liggen. Opruimen is niet mijn sterkste kant...dus overal liggen stapeltjes. Of bultjes....of meer.

Nou, vandaag , de maandag, ging ik dat eens aanpakken.....
Maar...eh  tja,  ik had een bezoek aan het ziekenhuis met een kind van ons, niks ernstigs, twee kleine visites bij anderen die ziek zijn, retourneren van schoenen en dan naar de stort voor allemaal zooi .
Een mens verzamelt wat he? Ik heb overal projecten liggen...
En dan nog al die plannen die in mijn hoofd zitten maar er niet uitkomen. En de zorgen om anderen die me bezighoud.
De zorgen van anderen zitten bij mij vaak erg in mijn hoofd, daarnaast  hebben  we donderdag een verjaardag, die moet ook voorbereid....taart recept, kadootjes....feestje is gepland.....
Dus ook vandaag weer veel , veel , veel in een dag.
En mijn man is al een paar dagen ziek...

( de strijk voor deze dag)

NOU... gaat deze "druk" zijn klaag zang nog ergens naar toe.....JA

Want toen de lamp in de badkamer nog uitviel , en ik erachter kwam dat ik geen  lampen
meer had, was ik OP. Ik sjees naar de winkel voor een paar lampen en........

Ik sta in de rij achter een man die zo'n jack aan heeft. Het raakt me....een christen voor me in de rij.

(plaatje van internet)

Ik spreek hem aan, en ik schiet opeens vol, en zeg hem dat ik het even als een kleine bemoediging zie om hem voor me te hebben staan.  Zo van God die zegt:  meisje doe eens rustiger aan. Maak je geen zorgen , maar je niet druk.

De man, elder David staat op zijn jas, geeft me een bijbeltje en zegt dat Jezus ook voor mij is gestorven. Ik beaam het en veeg mijn tranen weg....de cassiere die ik ken, 13 jaar ben ik er al klant.... geeft me een snoepje, zo lief....En dan geeft die onbekende christen me een HUG. Hij zegt tot ziens, hier of later in de hemel , en ik ben totaal van mijn sokken geblazen. Wat een tranen...wat een moment. Wat kan ik het toch te vaak zelf willen doen, het is allemaal niet nodig. 


Helaas ben ik niet zo'n mega schrijver, maar ik hoop dat je de boodschap begrijpt. Druk type wordt even stil gezet.  Misschien lees je dit als christen , misschien als een creatieve geest, misschien als een bekende van mij ...hoe dan ook, ik deel het omdat ik echt geloof in God. Hij is er voor mij, en Hij is er ook voor jou. Mijn dag is prima afgelopen, ik hoop zo dat je zoiets ook eens  meemaakt.


7 opmerkingen:

  1. Wat een herkenbaar stukje... Fijn al die bemoedigingen die je echt nodig had. Maar zie ook de waarschuwing (ik hoor het mezelf zeggen ;-)) Check toch eens of je niet alles tegelijk moet/wil van jezelf. Wandel met Jezus...(niet rennen he?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja,precies wat Elisabeth zegt. Maar ook: je moet van je naaste houden zoveel als van jezelf. Nergens staat ten koste van jezelf. Houd goede moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch dat je dit deelt!! Beterschap hè voor je lief! RvdB

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toevallig zondag een preek over Martha en Maria gehoord. Het is niet erg om altijd veel te doen, als je ook maar echt stil staat bij wat werkelijk belangrijk is.. Mooi, zo'n onverwachte boodschap op je weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi zo'n ontmoeting!! En lief van die cassiere!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klopt Renee!
    We zijn allemaal maar bezig en vergeten het enige nodige!

    Ik zat ook in zo'n trein en dacht waar ben ik mee bezig?
    En niet meer te stoppen,moeilijk maar soms word je stil gezet!
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg, dank voor t delen. Ik ben ook zo'n alleen-doener/hardloper...:(

    BeantwoordenVerwijderen